Ερωτηματολόγιο 37
Αν συνεχίζεις να δουλεύεις, οι διδακτικές ώρες σου έχουν αυξηθεί/μειωθεί ή έχουν μείνει ίδιες; | Έχουν παραμείνει οι ίδιες |
Οι ώρες ενός μαθήματος συνολικά (π.χ. προετοιμασία, διόρθωμα, ενημέρωση γονέων) έχουν αυξηθεί/μειωθεί ή έχουν μείνει ίδιες; | |
Έχει αλλάξει το εισόδημά σου στη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας; | Μειώθηκε |
Μπορείς να περιγράψεις αν έχει αλλάξει η καραντίνα τη σχέση σου με τους μαθητές/ιες σου; | |
Πώς αντέδρασαν οι μαθητές/ιες στην εξ' αποστάσεως εκπαίδευση; | Συμπαθητικά |
Μπορείς να περιγράψεις αν έχει αλλάξει η καραντίνα τη σχέση σου με τους/τις συναδέλφους/ισσες σου; | Οχι |
Μπορείς να περιγράψεις αν έχει αλλάξει η καραντίνα τη σχέση σου με τον/τους εργοδότες σου; | |
Ποιες πρακτικές ακολούθησε ο/οι εργοδοτης/ες σου στη διάρκεια της καραντίνας; | Οτι προβλέπεται |
Σου έχει ζητηθεί να συνεχίσεις να δουλεύεις και την επόμενη σχολική χρονιά υπό το ίδιο καθεστώς; | Όχι |
Θα ήθελες να δουλεύεις αποκλειστικά από το σπίτι; (Αν ναι γιατί, αν όχι γιατί) | Οχι δεν είναι ευκολο |
Ποιες αλλαγές βλέπεις να προκάλεσε η τηλεκπαίδευση συνολικά στο περιεχόμενο της εργασίας σου; | Καμία |
Πώς κρίνεις ότι θα εξελιχθεί η κατάσταση στο χώρο εργασίας σου το ερχόμενο διάστημα (6μήνες); | Χειρότερα |
Μπορείς να περιγράψεις αν έχει αλλάξει η καραντίνα τη σχέση σου με τους γονείς των μαθητών/ιων; | Οχι |
Ερωτηματολόγιο 38
Αν συνεχίζεις να δουλεύεις, οι διδακτικές ώρες σου έχουν αυξηθεί/μειωθεί ή έχουν μείνει ίδιες; | Έχουν μειωθεί |
Οι ώρες ενός μαθήματος συνολικά (π.χ. προετοιμασία, διόρθωμα, ενημέρωση γονέων) έχουν αυξηθεί/μειωθεί ή έχουν μείνει ίδιες; | |
Έχει αλλάξει το εισόδημά σου στη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας; | Παρέμεινε το ίδιο |
Μπορείς να περιγράψεις αν έχει αλλάξει η καραντίνα τη σχέση σου με τους μαθητές/ιες σου; | |
Πώς αντέδρασαν οι μαθητές/ιες στην εξ' αποστάσεως εκπαίδευση; | Αναγκαίο κακό |
Μπορείς να περιγράψεις αν έχει αλλάξει η καραντίνα τη σχέση σου με τους/τις συναδέλφους/ισσες σου; | Όχι. Έχω μόνο 3 ωρες τη βδομάδα |
Μπορείς να περιγράψεις αν έχει αλλάξει η καραντίνα τη σχέση σου με τον/τους εργοδότες σου; | |
Ποιες πρακτικές ακολούθησε ο/οι εργοδοτης/ες σου στη διάρκεια της καραντίνας; | |
Σου έχει ζητηθεί να συνεχίσεις να δουλεύεις και την επόμενη σχολική χρονιά υπό το ίδιο καθεστώς; | Όχι |
Θα ήθελες να δουλεύεις αποκλειστικά από το σπίτι; (Αν ναι γιατί, αν όχι γιατί) | Όχι. Δεν είναι το ίδιο αποτέλεσμα |
Ποιες αλλαγές βλέπεις να προκάλεσε η τηλεκπαίδευση συνολικά στο περιεχόμενο της εργασίας σου; | Δυσκολίες στην εξέταση |
Πώς κρίνεις ότι θα εξελιχθεί η κατάσταση στο χώρο εργασίας σου το ερχόμενο διάστημα (6μήνες); | Δεν βλέπω αλλαγες |
Μπορείς να περιγράψεις αν έχει αλλάξει η καραντίνα τη σχέση σου με τους γονείς των μαθητών/ιων; | Οχι |
Ερωτηματολόγιο 39
Αν συνεχίζεις να δουλεύεις, οι διδακτικές ώρες σου έχουν αυξηθεί/μειωθεί ή έχουν μείνει ίδιες; | Έχουν μειωθεί |
Οι ώρες ενός μαθήματος συνολικά (π.χ. προετοιμασία, διόρθωμα, ενημέρωση γονέων) έχουν αυξηθεί/μειωθεί ή έχουν μείνει ίδιες; | |
Έχει αλλάξει το εισόδημά σου στη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας; | Μειώθηκε |
Μπορείς να περιγράψεις αν έχει αλλάξει η καραντίνα τη σχέση σου με τους μαθητές/ιες σου; | |
Πώς αντέδρασαν οι μαθητές/ιες στην εξ' αποστάσεως εκπαίδευση; | "Οι μόνοι που ανταποκρίθηκαν σχετικά καλά στα διαδικτυακά μαθήματα ήταν οι μαθητές της Γ Λυκείου. Προφανώς επειδή μπροστά τους βρίσκεται ο τεράστιος ""κόμπος"" των πανελλήνιων εξετάσεων. Όταν τους ρώτησα πώς τους φαίνεται το διαδικτυακό μάθημα οι περισσότεροι έκαναν αρκετά αρνητικά σχόλια: τους λείπει η επαφή μεταξύ τους, τους λείπει η επαφή μαζί μου, αισθάνονται ότι βρίσκονται εκτός εκπαιδευτικού πλαισίου, τους κουράζει η πολύωρη επαφή με την οθόνη, προτιμούν την πιο αναλυτική συζήτηση που γίνεται στο δια ζώσης μάθημα. Οι μαθητές της Α και Β Λυκείου δεν ανταποκρίθηκαν καλά και είχαν από την αρχή πολλά παράπονα και αρνητικά σχόλια - ένας δυσλεκτικός μαθητής μου είπε ότι ""η φάση είναι πλήρες χάσιμο χρόνου""! Από τη στιγμή που ανακοινώθηκε η ακύρωση των προαγωγικών εξετάσεων υπήρξε μια σταδιακή χαλάρωση, πολύ βαρεμάρα, πολλοί μαθητές σταμάτησαν να μπαίνουν στην πλατφόρμα και φυσικά σταμάτησαν εντελώς το διάβασμα. Τα παιδιά του Γυμνασίου ήταν παιδική χαρά: περισσότερη ώρα συζητούσαμε για ηλεκτρικές κιθάρες και video games πάρα κάναμε μάθημα. Με τα παιδιά στη Γ Λυκείου έπρεπε να αφιερώσω πολύ περισσότερο χρόνο για να συζητήσουμε αυτά που συνέβαιναν με την εξάπλωση της επιδημίας, για να κατευνάσω τους φόβους τους (ειδικά τις πρώτες εβδομάδες της καραντίνας), για να τους δώσω κουράγιο να συνεχίσουν την προσπάθεια και να τους στηρίξω ψυχολογικά όταν δεν άντεχαν το κλείσιμο στο σπίτι. Με τις μικρότερες τάξεις δεν υπήρξε κάποια σοβαρή αλλαγή, αντιμετώπισαν την κατάσταση λίγο πιο χαλαρά. Εξαίρεση αποτελεί μια μαθήτρια μου, η μητέρα της οποίας είναι νοσηλεύτρια σε νοσοκομείο αναφοράς για τον κορονωϊο, που είχε φοβηθεί αρκετά τις πρώτες εβδομάδες, οπότε σε κάποια μαθήματα περισσότερο συζητούσαμε παρά λύναμε ασκήσεις. Η μεγάλη αλλαγή που αισθάνομαι είναι ότι μου έχουν λείψει..." |
Μπορείς να περιγράψεις αν έχει αλλάξει η καραντίνα τη σχέση σου με τους/τις συναδέλφους/ισσες σου; | Προφανώς σταμάτησα να τους βλέπω και στερήθηκα τις συζητήσεις που έκανα με κάποιους συναδέλφους στα διαλλείματα. Με τον συνάδελφο που συνεργαζόμαστε πιο στενά γιατί διδάσκουμε το ίδιο αντικείμενο δεν άλλαξε κάτι επί της ουσίας, συνεχίσαμε να μιλάμε τακτικά στο τηλέφωνο για ζητήματα της δουλειάς όπως και πριν την καραντίνα. Στο συγκεκριμένο φροντιστήριο, λόγω έντονου οικογενειακού κλίματος, οι δυνατότητες για χτίσιμο σχέσεων με του άλλους συναδέλφους είναι ούτως ή άλλως περιορισμένες. |
Μπορείς να περιγράψεις αν έχει αλλάξει η καραντίνα τη σχέση σου με τον/τους εργοδότες σου; | |
Ποιες πρακτικές ακολούθησε ο/οι εργοδοτης/ες σου στη διάρκεια της καραντίνας; | Αρχικά υπήρξε αρκετή αβεβαιότητα (και πολύ άγχος από τη δική μου πλευρά) γιατί φαινόταν ότι το φροντιστήριο μάλλον δεν έχει τη δυνατότητα να μας πληρώσει για τα διαδικτυακά μαθήματα. Έτσι όταν προέκυψε η ρύθμιση με τα 800 ευρώ μας δήλωσαν όλους σε αναστολή σύμβασης για Μάρτιο και Απρίλιο, παρότι συνεχίσαμε να δουλεύουμε κανονικά από το σπίτι. Επίσης μας είπαν ότι θα προσπαθήσουν να εισπράξουν ένα μέρος των διδάκτρων από τους γονείς ώστε να "πάρουμε κάτι επιπλέον" για τα διαδικτυακά μαθήματα. Πάντως πληρωθήκαμε έγκαιρα για τις πρώτες 15 μέρες του Μάρτη και πήραμε το δώρο Πάσχα. Για το Μάη μας δήλωσαν σε αναστολή σύμβασης το πρώτο δεκαήμερο και για το υπόλοιπο διάστημα πληρωθήκαμε κανονικά |
Σου έχει ζητηθεί να συνεχίσεις να δουλεύεις και την επόμενη σχολική χρονιά υπό το ίδιο καθεστώς; | Όχι |
Θα ήθελες να δουλεύεις αποκλειστικά από το σπίτι; (Αν ναι γιατί, αν όχι γιατί) | Όχι, για κανένα λόγο! Με κουράζει πάρα πολύ το πλήρες χάσιμο της διάκρισης μεταξύ ελεύθερου και εργάσιμου χρόνου και αισθάνομαι εγκλωβισμένος μέσα στο ίδιο μου το σπίτι. Κατά τη διάρκεια της καραντίνας υπήρξαν πολλές στιγμές που είχα την αίσθηση ότι δούλευα όλη την μέρα. Επιπλέον το αποτέλεσμα της δουλειάς μου ήταν σαφώς χειρότερο, αν συγκριθεί με τη δια ζώσης διδασκαλία. |
Ποιες αλλαγές βλέπεις να προκάλεσε η τηλεκπαίδευση συνολικά στο περιεχόμενο της εργασίας σου; | Καταρχάς το μάθημα "αποστειρώθηκε" σε μεγάλο βαθμό, αφού περισσότερο παρουσιάζω στα παιδιά μια έτοιμη λύση παρά συζητώ μαζί τους το πώς θα φτάσουμε στη λύση. Αν αρχίσουν να κυκλοφορούν και έτοιμα "πακέτα" σε κάθε μάθημα η κατάσταση θα χειροτερέψει πολύ περισσότερο. Κατά δεύτερον λείπει η ανθρώπινη επαφή με τους μαθητές και το ομαδικό κλίμα της τάξης. Κατά τρίτον η διδασκαλία έγινε ξαφνικά δουλειά γραφείου, βρισκόμουν μπροστά στον υπολογιστή 5-6 ώρες την ημέρα, με τα αναπόφευκτους πόνους στην πλάτη. Όταν τελείωνα τα μαθήματα μου ήταν ανυπόφορη η αίσθηση ότι πέρασα τόσες ώρες μιλώντας σε μια οθόνη και όχι σε κανονικούς ανθρώπους. Επίσης ανυπόφορο ήταν το γεγονός ότι με κάποιους μαθητές μου δεν είχα τη δυνατότητα οπτικής επαφής. Τέλος η δυνατότητα να αντιληφθώ τι ακριβώς έχει καταλάβει ο κάθε μαθητής περιορίστηκε δραστικά και μετά τις πρώτες εβδομάδες αισθάνθηκα ότι "απομακρύνομαι" από το προϊόν της δουλειάς μου. |
Πώς κρίνεις ότι θα εξελιχθεί η κατάσταση στο χώρο εργασίας σου το ερχόμενο διάστημα (6μήνες); | Predicting the future is not our business... Παρόλα αυτά εκτιμώ ότι γενικά τα φροντιστήρια θα προωθήσουν πολύ την εξ αποστάσεως εκπαίδευση γιατί είναι ένας τρόπος να μειώσουν τα κόστη λειτουργίας τους και να εντατικοποιήσουν τη δική μας δουλειά. Στο φροντιστήριο που δουλεύω νομίζω ότι θα προσπαθήσουν να ακολουθήσουν το γενικό κλίμα, πιθανόν με μια συνύπαρξη εξ αποστάσεως και δια ζώσης διδασκαλίας. Ίσως κάποιοι γονείς που έχουν την οικονομική δυνατότητα να προτιμήσουν τα ιδιαίτερα μαθήματα, ως μια πιο ασφαλή επιλογή. Αυτό που με ανησυχεί περισσότερο είναι ότι δεδομένης της οικονομικής κρίσης που θα σκάσει πιθανότατα θα επιβληθεί νέα μείωση του ωρομίσθιου από τη νέα σχολική χρονιά. |
Μπορείς να περιγράψεις αν έχει αλλάξει η καραντίνα τη σχέση σου με τους γονείς των μαθητών/ιων; | Δεν άλλαξε κάτι το ιδιαίτερο. Απλά δεν έγινε η ενημέρωση γονέων που συνήθως πραγματοποιείται στις αρχές του Απρίλη. Δεν έχω "καθημερινή" σχέση με τους γονείς των μαθητών στο φροντιστήριο, τους βλέπω τρεις φορές το χρόνο. |
Ερωτηματολόγιο 40
Αν συνεχίζεις να δουλεύεις, οι διδακτικές ώρες σου έχουν αυξηθεί/μειωθεί ή έχουν μείνει ίδιες; | Έχουν παραμείνει οι ίδιες |
Οι ώρες ενός μαθήματος συνολικά (π.χ. προετοιμασία, διόρθωμα, ενημέρωση γονέων) έχουν αυξηθεί/μειωθεί ή έχουν μείνει ίδιες; | |
Έχει αλλάξει το εισόδημά σου στη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας; | Παρέμεινε το ίδιο |
Μπορείς να περιγράψεις αν έχει αλλάξει η καραντίνα τη σχέση σου με τους μαθητές/ιες σου; | |
Πώς αντέδρασαν οι μαθητές/ιες στην εξ' αποστάσεως εκπαίδευση; | δυσκολεύτηκαν, είχαν μεγάλο φόρτο εργασίας, το βρήκαν βαρετό |
Μπορείς να περιγράψεις αν έχει αλλάξει η καραντίνα τη σχέση σου με τους/τις συναδέλφους/ισσες σου; | |
Μπορείς να περιγράψεις αν έχει αλλάξει η καραντίνα τη σχέση σου με τον/τους εργοδότες σου; | |
Ποιες πρακτικές ακολούθησε ο/οι εργοδοτης/ες σου στη διάρκεια της καραντίνας; | έδωσε οδηγία να κάνουμε όλοι ασύγχρονη λόγω των δυσκολιών με την πλατφόρμα και τη σύνδεση |
Σου έχει ζητηθεί να συνεχίσεις να δουλεύεις και την επόμενη σχολική χρονιά υπό το ίδιο καθεστώς; | Όχι |
Θα ήθελες να δουλεύεις αποκλειστικά από το σπίτι; (Αν ναι γιατί, αν όχι γιατί) | σίγουρα όχι αποκλειστικά από το σπίτι, είναι πολύ απρόσωπο |
Ποιες αλλαγές βλέπεις να προκάλεσε η τηλεκπαίδευση συνολικά στο περιεχόμενο της εργασίας σου; | βρήκα χρόνο να δημιουργήσω υλικό, το οποίο μπορώ να αξιοποιήσω και αργότερα |
Πώς κρίνεις ότι θα εξελιχθεί η κατάσταση στο χώρο εργασίας σου το ερχόμενο διάστημα (6μήνες); | ίσως να υπάρχουν μεγαλύτερες απαιτήσεις, δέσμευση και έλεγχος για τους εργαζόμενους |
Μπορείς να περιγράψεις αν έχει αλλάξει η καραντίνα τη σχέση σου με τους γονείς των μαθητών/ιων; | δεν έχει αλλάξει κάτι |
Ερωτηματολόγιο 41
Αν συνεχίζεις να δουλεύεις, οι διδακτικές ώρες σου έχουν αυξηθεί/μειωθεί ή έχουν μείνει ίδιες; | Έχουν παραμείνει οι ίδιες |
Οι ώρες ενός μαθήματος συνολικά (π.χ. προετοιμασία, διόρθωμα, ενημέρωση γονέων) έχουν αυξηθεί/μειωθεί ή έχουν μείνει ίδιες; | |
Έχει αλλάξει το εισόδημά σου στη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας; | Παρέμεινε το ίδιο |
Μπορείς να περιγράψεις αν έχει αλλάξει η καραντίνα τη σχέση σου με τους μαθητές/ιες σου; | |
Πώς αντέδρασαν οι μαθητές/ιες στην εξ' αποστάσεως εκπαίδευση; | οι περισσότεροι θετικά |
Μπορείς να περιγράψεις αν έχει αλλάξει η καραντίνα τη σχέση σου με τους/τις συναδέλφους/ισσες σου; | όχι ιδιαίτερα |
Μπορείς να περιγράψεις αν έχει αλλάξει η καραντίνα τη σχέση σου με τον/τους εργοδότες σου; | |
Ποιες πρακτικές ακολούθησε ο/οι εργοδοτης/ες σου στη διάρκεια της καραντίνας; | δεν τπήρχε κάποια πίεση για τηλεκπαίδευση |
Σου έχει ζητηθεί να συνεχίσεις να δουλεύεις και την επόμενη σχολική χρονιά υπό το ίδιο καθεστώς; | Όχι |
Θα ήθελες να δουλεύεις αποκλειστικά από το σπίτι; (Αν ναι γιατί, αν όχι γιατί) | αποκλειστικά όχι, αλλά θα μου άρεσε να έχω τη δυνατότητα να κάνω κάποια μαθήματα από το σπίτι για λόγους ευκολίας, άνεσης, αλλά και επειδή σε κάποια παιδιά με ειδικές μαθησιακές ανάγκες λειτούργησε πολύ καλά η τηλεκπαίδευση. Δεν θα ήθελα σε καμία περίπτωση να δουλεύω αποκλειστικά από το σπίτι, γιατί είναι διαφορετικό το μάθημα δια ζώσης και η επαφή που έχεις με τους μαθητές ειναι σημαντική για την εκπαιδευτική διαδικασία, άσε που θα μου έλλειπαν πολύ οι μαθητές μου. |
Ποιες αλλαγές βλέπεις να προκάλεσε η τηλεκπαίδευση συνολικά στο περιεχόμενο της εργασίας σου; | το μέσο άλλαξε και ο τρόπος, όχι το περιεχόμενο |
Πώς κρίνεις ότι θα εξελιχθεί η κατάσταση στο χώρο εργασίας σου το ερχόμενο διάστημα (6μήνες); | φοβάμαι με τους καριόληδες που μας κυβερνάνε ότι θα υπάρχουν πιέσεις για κάμερες στα σχολεία με ό,τι αυτό συνεπάγεται |
Μπορείς να περιγράψεις αν έχει αλλάξει η καραντίνα τη σχέση σου με τους γονείς των μαθητών/ιων; | όχι ιδιαίτερα |
Ερωτηματολόγιο 42
Αν συνεχίζεις να δουλεύεις, οι διδακτικές ώρες σου έχουν αυξηθεί/μειωθεί ή έχουν μείνει ίδιες; | Έχουν παραμείνει οι ίδιες |
Οι ώρες ενός μαθήματος συνολικά (π.χ. προετοιμασία, διόρθωμα, ενημέρωση γονέων) έχουν αυξηθεί/μειωθεί ή έχουν μείνει ίδιες; | |
Έχει αλλάξει το εισόδημά σου στη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας; | Παρέμεινε το ίδιο |
Μπορείς να περιγράψεις αν έχει αλλάξει η καραντίνα τη σχέση σου με τους μαθητές/ιες σου; | |
Πώς αντέδρασαν οι μαθητές/ιες στην εξ' αποστάσεως εκπαίδευση; | Λόγω του νεαρού της ηλικίας, κάναμε μόνο μια εβδομάδα τηλεδιασκεψεις, και έπειτα από πρόταση των γονέων, κατά τις οποίες φυσικά δεν υπήρχε ενδιαφέρον από τα παιδιά. Παρόλα αυτά, όλον τον υπόλοιπο καιρό είχαμε προσωπική επαφή με το κάθε παιδάκι και στέλναμε εκπαιδευτικό υλικό σε όλες τις οικογένειες. |
Μπορείς να περιγράψεις αν έχει αλλάξει η καραντίνα τη σχέση σου με τους/τις συναδέλφους/ισσες σου; | Δεν την έχει αλλάξει καθόλου, ευτυχώς! |
Μπορείς να περιγράψεις αν έχει αλλάξει η καραντίνα τη σχέση σου με τον/τους εργοδότες σου; | |
Ποιες πρακτικές ακολούθησε ο/οι εργοδοτης/ες σου στη διάρκεια της καραντίνας; | |
Σου έχει ζητηθεί να συνεχίσεις να δουλεύεις και την επόμενη σχολική χρονιά υπό το ίδιο καθεστώς; | Ναι |
Θα ήθελες να δουλεύεις αποκλειστικά από το σπίτι; (Αν ναι γιατί, αν όχι γιατί) | Όχι, διότι χάνω την πραγματική επαφή με τα παιδιά. |
Ποιες αλλαγές βλέπεις να προκάλεσε η τηλεκπαίδευση συνολικά στο περιεχόμενο της εργασίας σου; | |
Πώς κρίνεις ότι θα εξελιχθεί η κατάσταση στο χώρο εργασίας σου το ερχόμενο διάστημα (6μήνες); | Πιστεύω ότι πάνω κάτω θα είναι η ίδια κατάσταση, όπως δεν άλλαξε κάτι μέσα στην καραντίνα έτσι θεωρώ ότι δεν θα αλλάξει και κάτι μέσα σε τόσο μιρκο χρονικό διάστημα αφού θα συνεχίσουμε κανονικά την συνεργασία μας. |
Μπορείς να περιγράψεις αν έχει αλλάξει η καραντίνα τη σχέση σου με τους γονείς των μαθητών/ιων; | Στην πλειοψηφία οι σχέσεις με τους γονείς δεν άλλαξαν πέραν μιας οικογένειας που υπήρχαν από πριν ζητήματα και λόγω της καραντίνας η κατάσταση επιδεινώθηκε. |
Σχόλια