Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ερωτηματολόγια 49-51

  

Ερωτηματολόγιο 49

Αν συνεχίζεις να δουλεύεις, οι διδακτικές ώρες σου έχουν αυξηθεί/μειωθεί ή έχουν μείνει ίδιες;

Έχουν παραμείνει οι ίδιες

Οι ώρες ενός μαθήματος συνολικά (π.χ. προετοιμασία, διόρθωμα, ενημέρωση γονέων) έχουν αυξηθεί/μειωθεί ή έχουν μείνει ίδιες;

 

Έχει αλλάξει το εισόδημά σου στη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας;

Παρέμεινε το ίδιο

Μπορείς να περιγράψεις αν έχει αλλάξει η καραντίνα τη σχέση σου με τους μαθητές/ιες σου;

 

Πώς αντέδρασαν οι μαθητές/ιες στην εξ' αποστάσεως εκπαίδευση;

Στην αρχή χάρηκαν πολύ για την επικοινωνία, έπειτα φάνηκαν να βαριούνται και να προτιμούν το δια ζώσης μάθημα.

Μπορείς να περιγράψεις αν έχει αλλάξει η καραντίνα τη σχέση σου με τους/τις συναδέλφους/ισσες σου;

Ναι, γίναμε πιο ψυχροί και ανταγωνιστικοί.

Μπορείς να περιγράψεις αν έχει αλλάξει η καραντίνα τη σχέση σου με τον/τους εργοδότες σου;

 

Ποιες πρακτικές ακολούθησε ο/οι εργοδοτης/ες σου στη διάρκεια της καραντίνας;

Μας ζητούσαν να κάνουμε όσο το δυνατόν περισσότερη και ποιοτικότερη δουλειά. Εργαζόμουν καθημερινά πολλές ώρες και τα Σαββατοκύριακα έκανα υπερωρίες, τις οποίες δεν πληρώθηκα ποτέ.

Σου έχει ζητηθεί να συνεχίσεις να δουλεύεις και την επόμενη σχολική χρονιά υπό το ίδιο καθεστώς;

Ναι

Θα ήθελες να δουλεύεις αποκλειστικά από το σπίτι; (Αν ναι γιατί, αν όχι γιατί)

Όχι, νιώθω ότι δεν μπορεί να γίνει σωστό μάθημα με αυτόν τον τρόπο και αισθάνομαι πως όταν δουλεύω από το σπίτι δεν μπορώ να διαχωρίσω την προσωπική από την επαγγελματική ζωή.

Ποιες αλλαγές βλέπεις να προκάλεσε η τηλεκπαίδευση συνολικά στο περιεχόμενο της εργασίας σου;

Έφτιαξα πολύ ηλεκτρονικό υλικό για την τάξη μου, έχασα την αίσθηση της δια ζώσης διδασκαλίας.

Πώς κρίνεις ότι θα εξελιχθεί η κατάσταση στο χώρο εργασίας σου το ερχόμενο διάστημα (6μήνες);

Νομίζω πως θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε με το ίδιο καθεστώς. Πιθανόν να υπάρξουν περικοπές.

Μπορείς να περιγράψεις αν έχει αλλάξει η καραντίνα τη σχέση σου με τους γονείς των μαθητών/ιων;

Οι γονείς έδειξαν ιδιαίτερη εκτίμηση και εμπιστοσύνη προς τ πρόσωπο της δασκάλας για όλη την προσπάθεια που έγινε.

 

 

 

 

Ερωτηματολόγιο 50 

Αν συνεχίζεις να δουλεύεις, οι διδακτικές ώρες σου έχουν αυξηθεί/μειωθεί ή έχουν μείνει ίδιες;

Έχουν μειωθεί

Οι ώρες ενός μαθήματος συνολικά (π.χ. προετοιμασία, διόρθωμα, ενημέρωση γονέων) έχουν αυξηθεί/μειωθεί ή έχουν μείνει ίδιες;

 

Έχει αλλάξει το εισόδημά σου στη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας;

Παρέμεινε το ίδιο

Μπορείς να περιγράψεις αν έχει αλλάξει η καραντίνα τη σχέση σου με τους μαθητές/ιες σου;

 

Πώς αντέδρασαν οι μαθητές/ιες στην εξ' αποστάσεως εκπαίδευση;

Τα παιδιά όλων των τάξεων και στα 2 φροντιστήρια που δουλεύω επικαλέστηκαν αδυναμία συγκέντρωσης, αποξένωση, απουσία νοήματος και δυσκολία επικοινωνίας. Η καραντίνα και η εξ' αποστάσεως εκπαίδευση αποδιοργάνωσε σε μεγάλο βαθμό το διάβασμά τους, αφού απαιτούσε αυτοπειθαρχία, αφοσίωση, επιπλέον κίνητρα για διάβασμα ειδικά από τη στιγμή που ο ρόλος του καθηγητή περιοριζόταν σε μάθημα από απόσταση και προσήλωση στο στόχο. Όλα αυτά είναι άνισα κατανεμημένα μεταξύ των μαθητών: δηλ. όσα παιδιά είχαν τη στήριξη από τις οικογένειές τους ανταποκρίθηκαν κάπως καλύτερα. Τα περισσότερα ωστόσο τα κλόνισε αυτή η διαδικασία γιατί δεν είχαν μάθει να εργάζονται με αυτόν τον τρόπο, ενώ η χρήση των νέων τεχνολογιών που κάνουν είναι για λόγους κατεξοχήν διασκέδασης, όχι για εργασίες και μαθήματα. Τέλος, παρατηρήθηκαν και φαινόμενα όπου και καλοί μαθητές/ιες, με το που περάσαμε στα εξ' αποστάσεως μαθήματα έχασαν το ενδιαφέρον τους και δεν έμπαιναν καν στο μάθημα, μένοντας πίσω στο διάβασμά τους.

Μπορείς να περιγράψεις αν έχει αλλάξει η καραντίνα τη σχέση σου με τους/τις συναδέλφους/ισσες σου;

Εκείνο που άλλαξε είναι πως χάθηκε η συζήτηση στα διαλείμματα μεταξύ των μαθημάτων.

Μπορείς να περιγράψεις αν έχει αλλάξει η καραντίνα τη σχέση σου με τον/τους εργοδότες σου;

 

Ποιες πρακτικές ακολούθησε ο/οι εργοδοτης/ες σου στη διάρκεια της καραντίνας;

Ακολούθησαν και οι δυο εργοδότες το ίδιο μοντέλο: αναστολή σύμβασης με σκοπό τη λήψη του επιδόματος και πληρωμή των ωρών διδασκαλίας μαύρα. Παρόλα αυτά, όσοι/ες συνάδελφοι δεν επιθυμούσαν να λάβουν το επίδομα μπορούσαν να το δηλώσουν ώστε να μη βγουν με αναστολή και κάποιοι που δούλευαν σε 3 ή 4 εργοδότες επέλεξαν αυτή τη λύση.

Σου έχει ζητηθεί να συνεχίσεις να δουλεύεις και την επόμενη σχολική χρονιά υπό το ίδιο καθεστώς;

Όχι

Θα ήθελες να δουλεύεις αποκλειστικά από το σπίτι; (Αν ναι γιατί, αν όχι γιατί)

Αποκλειστικά όχι.

Ποιες αλλαγές βλέπεις να προκάλεσε η τηλεκπαίδευση συνολικά στο περιεχόμενο της εργασίας σου;

H τηλεκπαίδευση εντατικοποιεί την εργασία των εκπαιδευτικών, δε διαχωρίζεται ο χώρος εργασίας από αυτόν του ιδιωτικού χώρου και αυτό σημαίνει πως μετατρέπεται ο εργαζόμενος σε "λάστιχο" όπου είναι διαθέσιμος όλες τις ώρες, δεν υπάρχουν αργίες κτλ. Η τηλεκπαίδευση λόγω της φύσης της σχέσης του μαθήματος στη δευτεροβάθμια δεν ενδείκνυται για τους μαθητές/ιες αυτών των ηλικιών.

Πώς κρίνεις ότι θα εξελιχθεί η κατάσταση στο χώρο εργασίας σου το ερχόμενο διάστημα (6μήνες);

Είναι πιθανό να έχουμε μειώσεις ωρών ακόμα και κλείσιμο κάποιων εκπαιδευτηρίων. Όσοι γονείς δε θα έχουν τη δυνατότητα πληρωμής διδάκτρων λόγω της κρίσης για δια ζώσης μαθήματα θα ζητηθεί από τους εκπαιδευτικούς να δουλεύουν εξ' αποστάσεως και τα φροντιστήρια θα τους πουλάνε τα αντίστοιχα πακέτα. Ήδη επίσης πολλοί γονείς δεν έχουν γράψει τα παιδιά τους σε θερινά τμήματα, εξαιτίας βέβαια και του επερχόμενου νομοσχεδίου και αυτό θα σημαίνει μειωμένες ώρες και ακόμα χαμηλότερες αμοιβές και την ίδια στιγμή εντατικοποίηση της εργασίας μέσω της τηλεκπαίδευσης.

Μπορείς να περιγράψεις αν έχει αλλάξει η καραντίνα τη σχέση σου με τους γονείς των μαθητών/ιων;

Ο ένας εργοδότης ομαδοποίησε τα τμήματα και περιέκοψε ώρες εργασίας. Στο δεύτερο εργοδότη έκανα κανονικά τις ώρες πριν το κλείσιμο. Τα ιδιαίτερα σταμάτησαν και ξεκίνησαν μόνο την τελευταία εβδομάδα.

 

 

 

 

Ερωτηματολόγιο 51 

Αν συνεχίζεις να δουλεύεις, οι διδακτικές ώρες σου έχουν αυξηθεί/μειωθεί ή έχουν μείνει ίδιες;

Έχουν μειωθεί

Οι ώρες ενός μαθήματος συνολικά (π.χ. προετοιμασία, διόρθωμα, ενημέρωση γονέων) έχουν αυξηθεί/μειωθεί ή έχουν μείνει ίδιες;

 

Έχει αλλάξει το εισόδημά σου στη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας;

Παρέμεινε το ίδιο

Μπορείς να περιγράψεις αν έχει αλλάξει η καραντίνα τη σχέση σου με τους μαθητές/ιες σου;

 

Πώς αντέδρασαν οι μαθητές/ιες στην εξ' αποστάσεως εκπαίδευση;

Στην αρχή χάρηκαν, αλλά όσο περνούσε ο καιρός κουραζόντουσαν πολύ και έφτασαν όταν τελικά ξεκινήσαμε τα δια ζώσης μαθήματα να μου πουν πως ήταν ό,τι χειρότερο έχουν κάνει και πως δεν τους άρεσε καθόλου.

Μπορείς να περιγράψεις αν έχει αλλάξει η καραντίνα τη σχέση σου με τους/τις συναδέλφους/ισσες σου;

Δεν άλλαξε η καραντίνα τη σχέση μου με τη μία συναδέλφισσα που έκανα παρέα από όλο το σχολείο. Απλώς πλέον αντί να λέμε από κοντά τι θα κάνουμε κάθε μέρα στα παιδιά, τα λέγαμε από το viber ή το τηλέφωνο.

Μπορείς να περιγράψεις αν έχει αλλάξει η καραντίνα τη σχέση σου με τον/τους εργοδότες σου;

 

Ποιες πρακτικές ακολούθησε ο/οι εργοδοτης/ες σου στη διάρκεια της καραντίνας;

Ο εργοδότης δεν σταμάτησε ποτέ να μας πληρώνει τον κανονικό μισθό μας. Ωστόσο το έκανε αυτό γιατί κι εμείς δεν σταματήσαμε ποτέ να δουλεύουμε. Από τις 30 Μαρτίου ξεκινήσαμε να επικοινωνούμε με εταιρικά email με τους μαθητές και από 6 Απριλίου ξεκινήσαμε καθημερινά online μαθήματα.

Σου έχει ζητηθεί να συνεχίσεις να δουλεύεις και την επόμενη σχολική χρονιά υπό το ίδιο καθεστώς;

Ναι

Θα ήθελες να δουλεύεις αποκλειστικά από το σπίτι; (Αν ναι γιατί, αν όχι γιατί)

Όχι. Αν και είναι τέλειο να κάνεις mute all στα παιδιά ή να μην μιλάς με τους γονείς τους ή να μην πληρώνεις το 1/4 του μισθού σου για βενζίνες, είναι αλλιώς να βλέπεις τα παιδιά από κοντά, να κάνετε την πλάκα σας, να τα αγκαλιάζεις και να μιλάτε χωρίς να αισθάνεσαι ότι κάποιος πάντα κρυφακούει.

Ποιες αλλαγές βλέπεις να προκάλεσε η τηλεκπαίδευση συνολικά στο περιεχόμενο της εργασίας σου;

Κυρίως στη μαθησιακή διαδικασία και στην ψυχολογία των παιδιών. Πολλά παιδιά σταμάτησαν να μελετούν γιατί κουράστηκαν και αυτά που δεν είχα ακριβώς φίλους στο σχολείο, ώστε και μέσα στην καραντίνα να πηγαίνει ο ένας στο σπίτι της άλλης, έμειναν χωρίς παρέα και έτσι βίωσαν τη μοναξιά.

Πώς κρίνεις ότι θα εξελιχθεί η κατάσταση στο χώρο εργασίας σου το ερχόμενο διάστημα (6μήνες);

Μάλλον όλο αυτό το φιάσκο με την σύγχρονη τηλεκπαίδευση θα συνεχιστεί. Τα μισά παιδιά θα παρακολουθούν από το σπίτι και ταυτόχρονα τα άλλα μισά θα παρακολουθούν από την τάξη. Εγώ δεν θα μπορώ να τα πλησιάσω, να τα αγγίξω, να πιάσω τα τετράδια τους. Ένα φιάσκο απλώς για τα μάτια του κόσμου.

Μπορείς να περιγράψεις αν έχει αλλάξει η καραντίνα τη σχέση σου με τους γονείς των μαθητών/ιων;

Το θετικό σε όλη αυτή την άσχημη φάση ήταν πως σχεδόν σταμάτησα να μιλάω με τους γονείς. Μίλησα με ελάχιστους στο τηλέφωνο απλώς για να τους πω πώς πάει το παιδί τους ύστερα από δικό τους αίτημα και για να πούμε ευχές για το καλοκαίρι. Οι περισσότεροι δεν με ενόχλησαν καθόλου, μιας και έβλεπαν πόσο δουλεύαμε καθημερινά με τη σύγχρονη τηλεκπαίδευση και αυτό ήταν κάτι πολύ θετικό για εμένα.