Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ταυτότητα της έρευνας

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από αρχές Ιουνίου έως τέλη Ιουλίου του 2020 όταν, έπειτα από κάλεσμα μιας ομάδας εκπαιδευτικών που εργάζονται κυρίως στον ιδιωτικό τομέα (αλλά και όχι μόνο) στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ξεκίνησε η συζήτηση για το πώς η τηλεκπαίδευση, που επιβλήθηκε μετά το κλείσιμο των σχολείων (10/3/2020), αλλάζει την εκπαιδευτική διαδικασία και το περιεχόμενό της καθώς και τις επιπτώσεις της, γενικότερα, στις εργασιακές συνθήκες των ίδιων των εργαζόμενων στο χώρο της εκπαίδευσης. Παρακάτω θα παρουσιάσουμε τα δημογραφικά στοιχεία της έρευνας μαζί με τις απαντήσεις στις ερωτήσεις κλειστού τύπου που περιελάμβανε το on-line ερωτηματολόγιο. (Για τις ερωτήσεις ανοικτού τύπου του ερωτηματολογίου βλ. εδώ)

* . *

Συνολικά, απάντησαν 51 άτομα (Γράφημα 1), η πλειοψηφία των οποίων είναι γυναίκες (30/51) και ανήκουν στην ηλικιακή κατηγορία των 25-34 (21/51) (Γράφημα 2):

Το Γράφημα 3 παρουσιάζει τη σύμβαση εργασίας ανά χώρο εργασίας των ερωτώμενων:

Με την ερώτηση "πόσο καιρό εργάζεσαι στο χώρο της εκπαίδευσης" θελήσαμε να καταγράψουμε την αρχαιότητα των συναδέλφων/ισσων στον κλάδο. Στον παρακάτω πίνακα οι απαντήσεις είναι ταξινομημένες ανά φύλο, ενώ το γράφημα 4 αναπαριστά την αρχαιότητα στο επάγγελμα με βάση τη σύμβαση εργασίας: 

Το γράφημα 5 καταγράφει τις αλλαγές στις ώρες διδασκαλίας στη διάρκεια της καραντίνας, και αμέσως παρακάτω οι αλλαγές αναφορικά με το εισόδημα:

Η τελευταία ερώτηση κλειστού τύπου αφορά το αν έχει ζητηθεί στους εκπαιδευτικούς από τους/τις εργοδότες/ιες τους να συνεχίσουν τα μαθήματα από απόσταση κατά το άνοιγμα των σχολικών μονάδων το Σεπτέμβριο του 2020 (Γράφημα 6), ενώ η ερώτηση "Θα ήθελες να δουλεύεις αποκλειστικά από το σπίτι;", παρότι ανοιχτού τύπου με βάση τις απαντήσεις που δόθηκαν μπορεί να ταξινομηθεί αντίστοιχα (Γράφημα 7):

Σχόλια