Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Για την νέα ύλη της φυσικής

 

Τι σημαίνει άραγε η πρόσφατη αλλαγή της ύλης στη Φυσική της Γ΄ Λυκείου για μαθητές και εκπαιδευτικούς; Ποια παιδαγωγική αναγκαιότητα επιβάλλει να αλλάξει η ύλη ενός μαθήματος για 3η φορά μέσα σε 6 χρόνια; Μήπως η επιστήμη της Φυσικής εξελίσσεται τόσο γρήγορα και εμείς οι τεμπέληδες εκπαιδευτικοί δεν το έχουμε πάρει χαμπάρι; Πόσο θράσος χρειάζεται εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας ώστε να στερήσει από τους αποφοίτους τη δυνατότητα να δώσουν εξετάσεις με την παλιά ύλη; Πόση αναλγησία χρειάζεται εκ μέρους του ΙΕΠ ώστε να φορτώνει στους μαθητές και τις μαθήτριες 30% περισσότερη ύλη σε ένα μάθημα όπου τα ποσοστά αποτυχίας στις εξετάσεις είναι ήδη υψηλά; Πόσο πιο “στα ίσια” περιμένουμε να μας πουν ότι θέλουν να μειωθεί ο αριθμός των εισακτέων στα πανεπιστήμια με κάθε δυνατή αφορμή;


Επιπλέον...


Πόσα μεταπτυχιακά στη διδακτική της Φυσικής χρειάζονται για να αντιληφθεί κανείς ότι η νέα ύλη εκτός από τεράστια είναι και ασυνάρτητη; Μήπως χρειάζεται και διδακτορικό για να γίνει σαφές ότι είναι φοβερά προβληματικό να διδάσκεις αντικείμενα όπως η Κβαντομηχανική, για τα οποία οι μαθητές δεν έχουν καμία υποδομή ώστε να τα κατανοήσουν ή ότι είναι εντελώς γελοίο να διδάσκεις στροφορμή υλικού σημείου αλλά όχι στροφορμή στερεού σώματος; Μήπως κάποιοι “υπεύθυνοι” δεν έχουν μπει ποτέ σε σχολική τάξη; Πόσες φορές θα χρειαστεί εμείς οι εκπαιδευτικοί να φτιάξουμε καινούργιες σημειώσεις και καινούργια σχέδια μαθήματος; Πόσες Κυριακές ακόμη πρέπει να σκοτώσουμε για να ψάχνουμε ξανά και ξανά για ασκήσεις και ερωτήσεις; Ονομάζεται κάπως αλλιώς αυτό που ζούμε τους τελευταίους μήνες ή το λένε ακραία (και εντελώς αχρείαστη!) εντατικοποίηση της δουλειάς μας; Είμαστε ευχαριστημένοι που μπαίνουμε μέσα στην τάξη και δεν έχουμε συνήθως χρόνο να απαντήσουμε στις απορίες των μαθητών και των μαθητριών γιατί φέτος “τρέχουμε” σαν τρελοί για να βγεί η ύλη; Άραγε πόσο έχει επιβαρυνθεί η ψυχολογία των μαθητών από αυτή την αλλαγή, πόσο έχει εντατικοποιηθεί και για αυτούς μια ήδη απάνθρωπη διαδικασία που ονομάζεται πανελλήνιες εξετάσεις; Ποιοι είναι αυτοί οι “υπεύθυνοι” που σκέφτηκαν ότι είναι καλή ιδέα να αντιμετωπίσουν καινούργια και μεγαλύτερη ύλη παιδιά που βίωσαν πολύμηνο εγκλεισμό και “διδάχθηκαν” Φυσική στην Α΄ Λυκείου μέσω τηλεκπαίδευσης; Πώς αλήθεια να το χαρακτηρίσουμε όλο αυτό; Έλλειψη ενσυναίσθησης, εκδικητικότητα, ασχετοσύνη; Ή μήπως και τα τρία μαζί;


Και τελικά...


Γιατί για μια ακόμη φορά απλά σιχτιρίζουμε στα διαλείμματα, αλλά κατά τ’ άλλα ψάχνουμε το πού θα “χωρέσουμε” επιπλέον ώρες μαθήματος για να βγει η ύλη; Γιατί αναλωνόμαστε στη συνηθισμένη διαδικτυακή γκρίνια και δεν συζητάμε έστω την πιθανότητα να αντιδράσουμε συλλογικά σε αυτή την αθλιότητα; Γιατί κάποιοι από εμάς συνεχίζουν αυτό τον ανούσιο συναγωνισμό του ποιός θα ανεβάσει την πιο απίθανη άσκηση στο διαδίκτυο; Γιατί έχουμε επιτρέψει η Φυσική, που κάποτε αγαπήσαμε, να έχει μετατραπεί στο πιο μισητό μάθημα από τα παιδιά εδώ μια δεκαετία;

Σχόλια