Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναρτήσεις

Βιβλίο πληροφορικής από τους μετανάστες μαθητές για τους μετανάστες μαθητές.

  Το παρόν βιβλίο δημιουργήθηκε σε διαπολιτισμικό σχολείο της Αθήνας μ αζί με τους μετανάστες μαθητές την σχολική χρονιά 2021-22. Βασικός στόχος αυτού του βιβλίου είναι αφενός η ορατότητα της διαπολιτισμικής κοινότητας και αφετέρου η δημιουργία ενός υλικού που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από μετανάστες μαθητές. Η πρώτη γλώσσα των μεταναστών μαθητών αποτελεί δομικό στοιχείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Απαγορεύεται η εμπορική εκμετάλλευση του συγκεκριμένου υλικού. Teacher_Vasso( Π86 Πληροφορική). Ιούνιος 2022 ΒΙΒΛΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ(PDF)

Σημειώσεις για την τράπεζα θεμάτων

  Δουλεύω εδώ και αρκετά χρόνια σε ένα φροντιστήριο μέσης εκπαίδευσης, διδάσκοντας το “κοσμοαγάπητο” μάθημα της Φυσικής. Στις παρακάτω γραμμές θα προσπαθήσω, με όση ψυχραιμία μου έχει απομείνει, να περιγράψω το πώς έζησα τον ένα μήνα διδασκαλίας της τράπεζας θεμάτων στους μαθητές και τις μαθήτριες της Α και Β Λυκείου. Το πρώτο πράγμα που διαπίστωσα πολύ γρήγορα ήταν κάτι αναμενόμενο για κάποιον που έχει έστω και λίγα χρόνια διδακτικής εμπειρίας: η πλειοψηφία των μαθητών και των μαθητριών μου δεν μπορούν να ανταποκριθούν στα θέματα της τράπεζας. Το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα έντονο στην Α Λυκείου, όπου περίπου το 60% των θεμάτων βρίσκεται σε τέτοιο επίπεδο που εύλογα σκέφτεσαι: όσοι δημιούργησαν αυτά τα θέματα δεν έχουν καμία επαφή με σχολική τάξη ή έχουν σοβαρά κόμπλεξ κατωτερότητας ή απλά εκτελούν ένα συγκεκριμένο πολιτικό σχέδιο (ή και τα τρία μαζί!). Η στεναχώρια μου έγινε ακόμη μεγαλύτερη όταν: α) “θυμήθηκα” ότι στην Α Λυκείου η Φυσική δεν είναι μάθημα κατεύθυνσης (δηλαδή θα έ...

Μία αθέατη πλευρά της τηλεκπαίδευσης

  Θα πω κάτι που αν είσαι εκπαιδευτικός ενδεχομένως θα συμφωνήσεις. Αυτή η χρονιά μου έχει φανεί μεγαλύτερη από άλλες. Γιατί μου έχει συμβεί αυτό; Ενδεχομένως να μου πεις ότι ο χρόνος μεγεθύνεται όταν αντιμετωπίζει κανείς προκλήσεις. Και, όντως, στο ιδιωτικό σχολείο που δουλεύω η φετινή χρονιά ήταν γεμάτη από αυτές. Το πρώτο πράγμα που μου έρχεται στο μυαλό είναι ότι οι περισσότερες συναδέλφισσες περάσαμε κόβιντ και σε όλες μας ζητήθηκε ενώ νοσούσαμε να κάνουμε τηλεκπαίδευση. Δηλαδή μας είπαν μόλις νοιώσουμε «καλύτερα» να προετοιμάσουμε και να διδάσκουμε τα μαθήματά μας από το σπίτι ενώ κάποιος συνάδελφος θα έστηνε υπολογιστή και κάμερα και θα επιτηρούσε την τάξη. Όταν έλαβα το σχετικό εμαιλ από την διευθύντρια, που μου ζητούσε να της στέλνω κάθε μέρα μήνυμα για την ενημερώνω πως νοιώθω, ψάρωσα. Και τις πρώτες μέρες που ήμουνα χάλια όντως της έστελνα αναφορά. Μετά όμως όλοι μου λέγανε, κάτσε να ξεκουραστείς. Πραγματικά δεν είχα καμία όρεξη μέσα στον πονοκέφαλό μου να κάτσω ν...