Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναρτήσεις

Για την νέα ύλη της φυσικής

  Τι σημαίνει άραγε η πρόσφατη αλλαγή της ύλης στη Φυσική της Γ΄ Λυκείου για μαθητές και εκπαιδευτικούς; Ποια παιδαγωγική αναγκαιότητα επιβάλλει να αλλάξει η ύλη ενός μαθήματος για 3η φορά μέσα σε 6 χρόνια; Μήπως η επιστήμη της Φυσικής εξελίσσεται τόσο γρήγορα και εμείς οι τεμπέληδες εκπαιδευτικοί δεν το έχουμε πάρει χαμπάρι; Πόσο θράσος χρειάζεται εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας ώστε να στερήσει από τους αποφοίτους τη δυνατότητα να δώσουν εξετάσεις με την παλιά ύλη; Πόση αναλγησία χρειάζεται εκ μέρους του ΙΕΠ ώστε να φορτώνει στους μαθητές και τις μαθήτριες 30% περισσότερη ύλη σε ένα μάθημα όπου τα ποσοστά αποτυχίας στις εξετάσεις είναι ήδη υψηλά; Πόσο πιο “στα ίσια” περιμένουμε να μας πουν ότι θέλουν να μειωθεί ο αριθμός των εισακτέων στα πανεπιστήμια με κάθε δυνατή αφορμή; Επιπλέον... Πόσα μεταπτυχιακά στη διδακτική της Φυσικής χρειάζονται για να αντιληφθεί κανείς ότι η νέα ύλη εκτός από τεράστια είναι και ασυνάρτητη; Μήπως χρειάζεται και διδακτορικό για να γίνει σαφέ

Βιβλίο πληροφορικής από τους μετανάστες μαθητές για τους μετανάστες μαθητές.

  Το παρόν βιβλίο δημιουργήθηκε σε διαπολιτισμικό σχολείο της Αθήνας μ αζί με τους μετανάστες μαθητές την σχολική χρονιά 2021-22. Βασικός στόχος αυτού του βιβλίου είναι αφενός η ορατότητα της διαπολιτισμικής κοινότητας και αφετέρου η δημιουργία ενός υλικού που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από μετανάστες μαθητές. Η πρώτη γλώσσα των μεταναστών μαθητών αποτελεί δομικό στοιχείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Απαγορεύεται η εμπορική εκμετάλλευση του συγκεκριμένου υλικού. Teacher_Vasso( Π86 Πληροφορική). Ιούνιος 2022 ΒΙΒΛΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ(PDF)

Σημειώσεις για την τράπεζα θεμάτων

  Δουλεύω εδώ και αρκετά χρόνια σε ένα φροντιστήριο μέσης εκπαίδευσης, διδάσκοντας το “κοσμοαγάπητο” μάθημα της Φυσικής. Στις παρακάτω γραμμές θα προσπαθήσω, με όση ψυχραιμία μου έχει απομείνει, να περιγράψω το πώς έζησα τον ένα μήνα διδασκαλίας της τράπεζας θεμάτων στους μαθητές και τις μαθήτριες της Α και Β Λυκείου. Το πρώτο πράγμα που διαπίστωσα πολύ γρήγορα ήταν κάτι αναμενόμενο για κάποιον που έχει έστω και λίγα χρόνια διδακτικής εμπειρίας: η πλειοψηφία των μαθητών και των μαθητριών μου δεν μπορούν να ανταποκριθούν στα θέματα της τράπεζας. Το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα έντονο στην Α Λυκείου, όπου περίπου το 60% των θεμάτων βρίσκεται σε τέτοιο επίπεδο που εύλογα σκέφτεσαι: όσοι δημιούργησαν αυτά τα θέματα δεν έχουν καμία επαφή με σχολική τάξη ή έχουν σοβαρά κόμπλεξ κατωτερότητας ή απλά εκτελούν ένα συγκεκριμένο πολιτικό σχέδιο (ή και τα τρία μαζί!). Η στεναχώρια μου έγινε ακόμη μεγαλύτερη όταν: α) “θυμήθηκα” ότι στην Α Λυκείου η Φυσική δεν είναι μάθημα κατεύθυνσης (δηλαδή θα έπρεπ